Duktigt

Vi människor är väldigt materialskadade för vi behöver egentligen inte en ny ipod då många har en fungerande men bara för att det finns en ny finess på den nya modellen och den nya är lite coolare.Sen så är det så att din bästa kompis fick den nya ipoden häromdagen och då måste du vara minst lika bra som denne och köpa en likadan och gärna ett par FETING hörlurar till också för att bräcka!
Detta är ju ganska absurt, man är korkad rent utsagt.Det skulle jag lätt kunna ändra på och börja använda allt man har tills det faktiskt går sönder och att man då såklart lämnar den gamla trasiga elektronikvaran på tippen och inte bara rätt ner i soptunnan hemma ute på garageuppfarten. 
-Fast orkar jag ha en gamal ipod??Orkar jag gå till tippen med den gamla??
 
Maten skulle jag gärna köpa mer ekologiskt och KRAV-märkt av men det är ju inte alltid så att man tänker på sig själv, andra och miljön, utan ibland får plånboken bestämma vilken kyckling eller vilka bananer som ska köpas men det bli ofta ekologiskt odlade grönsaker i familjen och det är ju bara ett stort steg till att snart alla matvaror som köps till hushållet är ekologiskt odlat! Så det är klart att jag skulle kunna köpa bara ekologiskt! Det gör jag gärna!En sak som jag inte förstår är varför ska man köpa ekologiskt kött från t.ex sydamerika, när köttet ändå transporterats flera hundra mil, vad är meningen med det?När man ska spara på miljön och både odla samt köpa ekologiskt ska man tänka och agera hela vägen tycker jag. 
-Har det då verkligen varit värt att föda upp djur ekologiskt om det ändå ska transporteras flera hundra mil..?
 
Jag kan inte fatta en del saker, jag tänker,tänker,tänker och tänker helatiden eller aah nästan iallafall.
Nu har jag gjort klart Naturvetenskapsarbetet! Skulle också gjort Näringslära arbetet men jag är trött,frustrerad,grinig och lat så de får vänta tills imorgon eller något.

Då åker snart mamma och pappa utomlands (jävla miljöbovar) då ska jag leva loppan... eller inte :/ Fredrik ska vara här större av delen! ska bjuda hem Melinda och Izabella den 10 så får dom sova hos mig så vi kan dra till avslutningen tillsammans! :) Om dom mot allförmodan skulle tacka nej till inbjudan drar jag med dom hem och låser in dom i förådet tills bussarna slutat gå :D hihi jag har en plan till ALLT!






JB´s Kladdkaka

100g smält smör
2st ägg
2dl socker

2dl vetemjöl
2msk kakao
50g hackad choklad
1msk vaniljsocker

Smöra och bröa en form med löstagbar kant
Använd smulade digestivekex att bröa med!

175grader längst ner i ugnen ca.15 minuter



Kommentarer
Postat av: Bella

haha och det säger du, haha bara för att pappa har slutat betala nu eller ? hur var det med digitalkameran du ville ha bara för att "alla andra hade den" xD :P Nä skoja bara, duktigt tänkt, puss på dej.

2009-05-31 @ 22:45:22
URL: http://bellapsykopat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0